هر آنچه که باید در مورد مزایای ثبت شرکت بدانید !

قبل از آنکه بخواهیم در مورد ثبت شرکت و مزایای آن صحبت کنیم باید بگوییم که یک شرکت را می‌توان به‌صورت افرادی تعریف کرد که دارای حقوق قانونی مجزایی هستند.
اگر می‌خواهید کسب‌ و کارتان را گسترش دهید، ممکن است با ثبت شرکت شروع کنید. اگرچه به‌نظر می‌رسد ثبت شرکت ممکن است مرحله بزرگی باشد، اما مزیت‌های زیادی در تجارت با شرکت ثبت‌شده وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی مختصر به همه مزایای ثبت شرکت بیندازیم. اما قبل از آن با روش‌های ثبت شرکت آشنا می‌شویم.

ثبت شرکت ۷ روز کاری

روش‌های ثبت شرکت

برای ثبت شرکت باید از موارد ذیل تجه داشت : 

  • تایید نام شرکت

قبل از انجام هرکدام از مراحل ثبت شرکت باید نام شرکت تایید شود. نام شرکت نباید مشابه با شرکت دیگری باشد یا گمراه‌کننده باشد یا تصور اشتباهی در ذهن افراد پدید آورد.

  • سرمایه مورد نیاز شرکت

برای سرمایه هیچ گونه شرطی وجود ندارد و با حداقل یا حداکثر سرمایه می‌توانید شرکت‌تان را ثبت کنید. با این وجود، بازهم باید سرمایه لازم را در نظر بگیرید.

مزایای کسب‌کار ثبت شرکتی

هر فردی می‌تواند برای خود کسب‌وکاری داشته باشد. ثبت شرکت به پیشرفت کسب‌وکارها کمک می‌کند. با ثبت شرکت می‌توانید از مزیت‌های زیر برخوردار شوید:

  • انتقال‌پذیری آسان

انتقال‌پذیری یا اشتراک مالکیت یک کسب‌وکار مانع اصلی در شرکت‌های تجاری ثبت نشده است. در شرکت‌هایی که ثبت نشده‌اند، مالکیت را نمی‌توان انتقال داد، چون تعیین دارایی‌های که متعلق به مشارکین ثبت نشده هستند، سخت است. به‌عبارت دیگر، وقتی شرکتی ثبت می‌شود، کسب‌وکار آن شرکت یک نهاد قانونی مجزا در نظر گرفته می‌شود که دارایی‌ها و مسئولیت‌های آن شرکت مشخص است. از این رو، انتقال یا اشتراک مالکیت یک کسب‌وکار ثبت شده آسان است.

  • افتتاح حساب بانکی

زمانی که کسب‌وکاری هیچ مدرکی برای ارائه هویت‌اش ندارد، پروسه افتتاح حساب بانکی برای مالکیت یک شرکت تبدیل به پروسه‌ای پرزحمت می‌شود. از این‌رو، در مورد شرکتی که هنوز ثبت نشده است، باید وجود کسب‌وکار از طریق ثبت‌های مالیاتی مختلف به‌نام شرکت برای افتتاح حساب بانکی ثابت شود. به‌عبارت دیگر، افتتاح حساب بانکی بدون ارائه مدارک اثبات وجود شرکت کار آسانی نیست.

  • تامین بودجه مالی برای کسب‌وکار

تامین مالی شرکت از شرایط مهم برای هر کسب‌وکاری است. برای شرکت‌هایی که ثبت نشده‌اند، امکان تخصیص برای بودجه سهام وجود ندارد. همچنین، تخصیص سهام برای شرکتی که هنوز ثبت نشده است کار اشتباهی است. چون اکثر بانک‌ها و نهادهای مالی ترجیح می‌دهند به شرکت‌هایی که ثبت شده‌اند وام دهند.

  • برآوردن معیارهای خریدار

اکثر کسب‌وکارهای بزرگ که دارای ضوابطی برای انتخاب توزیع‌کننده هستند معمولاً ترجیح می‌دهند با کسب‌وکارهایی کار کنند که ثبت شده‌اند. از این‌رو ثبت شرکت می‌تواند باعث شود تا کسب‌وکارتان، معیارهای خریدار یا مشتری را برآورده کند.

  • شهرت در میان مشتریان

شرکت‌هایی که ثبت نشده‌اند هرگز نمی‌توانند بین مشتریان و مراجعین‌شان شهرت کسب کنند. ثبت شرکت به مشتریان کمک می‌کند تا مطمئن شوند که با سازمان معتبری معامله می‌کنند. مخصوصاً اگر کسب‌وکارتان آنلاین باشد، مشتریان با اعتماد بیشتری از شما خرید می‌کنند.

  • استخدام کارمند

با ثبت شرکت می‌توانید کارمندان تمام وقت استخدام کنید و آنها را از حقوق و مزایای شرکت بهره‌مند سازید. حتی می‌توانید از افراد کارآموز نیز استفاده کنید.

  • سفر تجاری به کشورهای دیگر

یکی دیگر از مزیت‌های ثبت شرکت این است که به‌راحتی می‌توانید ویزا بگیرید و برای اهداف تجاری به کشورهای دیگر سفر کنید. هر کشوری از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند، چون جذب چنین سرمایه‌گذارانی به نفع اقتصاد هر کشوری است.

تسهیلاتی که پس از ثبت شرکت تعلق می‌گیرد !

 

پس از اینکه شرکت‌تان را ثبت کردید، می‌توانید از تسهیلات زیر بهره‌مند شوید:

  • تسهیلات بانکی

اگر به‌دنبال سرمایه برای کسب‌کارتان هستید، با ثبت شرکت می‌توانید از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوید. می‌توانید وام دریافت کنید. معمولاً هر شرکتی که ثبت شده است می‌تواند تا ده برابر سرمایه‌ای که شرکت دارد تقاضای وام کند. در واقع می‌توان گفت دریافت وام از بانک برای شرکت‌هایی که ثبت شده‌اند راحت‌تر است.

  • اخذ نمایندگی معتبر

بعد از ثبت شرکت می‌توانید از مزیت اخذ نمایندگی معتبر بهره‌مند شوید و به کسب‌وکارهای دیگر کمک کنید و درآمدتان نیز افزایش یابد. با اخذ نمایندگی اعتبارتان افزایش خواهد یافت و این نشان می‌دهد که توانسته‌اید رضایت مشتریان را جلب کنید.

  • شرکت در مناقصات و مزایده‌ها

یکی از فعالیت‌های سودآور، شرکت در مناقصات و مزایده‌ها است. اگر شرکت‌تان ثبت نشده باشد، نمی‌توانید در این فعالیت‌ها شرکت کنید. فقط اشخاص حقوقی می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

  • دریافت مجوز

بسیاری از مجوزها فقط به شرکت‌هایی اعطاء می‌شود که ثبت شده باشند. اشخاصی که حقیقی هستند نمی‌توانند از مزیت دریافت مجوز برخوردار باشند.

 

نگران تعداد سیلاب های نام شرکت خود نباشید ما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می دهیم.

موارد قانونی در خصوص ثبت نکردن شرکت !

 

ثبت شرکت به‌معنای رسمی کردم یک کسب‌وکار است. در خصوص ثبت نکردن شرکت با مشکلات زیر رویه‌رو خواهید شد.

  • نداشتن حق دعوا بر علیه شخص ثالث یا شریک

یک شرکت مشارکتی هیچ حقی در برابر شخص ثالث ندارد مگر آنکه آن شرکت ثبت شده باشد. اگر شرکت ثبت نشده باشد، هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند بر علیه شریک دیگر شکایت کند. در نتیجه با ثبت نکردن شرکت در صورت بروز هر گونه اختلاف بین شرکاء نمی‌توانید به جایی شکایت کنید.

  • شکایت کردن اشخاص ثالث

اگر شرکتی ثبت نشده باشد، یک شخص ثالث می‌تواند بر علیه شرکت شکایت کند. شکایت کردن شخص ثالث یکی دیگر از تاثیرات ثبت نکردن شرکت است.

انواع شرکت‌ها

 

شرکت‌ها را می‌توانیم به دو دسته شرکت‌های مدنی و شرکت‌های تجاری طبقه‌بندی کنیم. شرکت‌های تجاری همانطور که از نامش پیدا است طبق قوانین تجاری عمل می‌کنند. در شرکت‌های مدنی، کارهای شرکت به‌طور مشارکتی انجام می‌شوند. در این نوع شرکت هر فرد سرمایه مجزای خود را در شرکت دارد.

حرف آخر

 

همانطور که می‌دانیم همه شرکت‌های بزرگ ثبت شده‌اند. برای اینکه در کسب‌ و کارتان موفق شوید و پیشرفت را تجربه کنید، ثبت شرکت یکی از ضروریات محسوب می‌شود. شرکتی که ثبت شده باشد انسجام و پایداری بیشتری خواهد داشت. فراموش نکنید که قدرت هر شرکتی ساختار آن است. در این مقاله سعی کردیم به مزایای ثبت شرکت اشاره کنیم و شما را با پیامدهای ثبت نکردن شرکت آشنا کردیم. ثبت کردن شرکت می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای موفقیت هر شرکتی باشد.

ثبتی شو در خدمت شماست !

همین حالا شرکت خود را ثبت نمایید !

با تکمیل فرم ذیل کارشناسان ثبتی ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند. در صورت نیاز به ارسال مدارک میتوانید از بخش پائین مدارک خود را ارسال نمایید.

    اسکرول به بالا