ثبت برند

واژه برند به کسب‌ و کار و مفهوم بازاریابی اشاره دارد که با ثبت برند، افراد می‌توانند شرکت یا محصول خاصی را به بازار معرفی کنند. برندها را نمی‌توان دید یا لمس کرد. با ثبت برند مردم می‌توانند شرکت‌ها، محصولات‌ آنها یا افراد را بشناسند.

برند را می‌توان مهم‌ترین دارایی ارزشمند هر شرکتی در نظر گرفت. شرکت‌ها می‌توانند با ثبت برند از هویت‌شان و شرکت‌شان محافظت کنند. در این مقاله می‌خواهیم با انواع برندها و تاثیر آنها بر کسب‌وکار و مزایای ثبت برند آشنا شویم.

ثبت برند و ثبت شرکت ثبتی شو

برند چیست؟

یک برند روشی است که در آن یک محصول، شرکت یا افراد معرفی می‌شوند. برندها ابزارهای تجاری هستند که ممکن است نامملوس باشد اما این بدین معنا نیست که دارای مفهوم ارزشمندی نیست. برای مثال، برند اپل را در نظر بگیرید. این برند با چیزی که مردم آن را تجربه کردند شناخته شد.

انواع برند

انواع برند عبارتند از:

  • برند شخصی

برندهای شخصی عبارتند از برندهای منحصربه‌فرد که برای افراد خاصی ساخته می‌شوند. یک برند شخصی همان چیزی است که شخص از طریق رسانه، شبکه‌های اجتماعی و دیگر روش‌ها خودش را مطرح می‌کند تا تصور ما را از حرفه کاری آن شخص بهبود بخشد و احتمالاً فرصت‌های شغلی بیشتری را به‌دست آورد.

  • برند محصول

به‌دلیل فروش محصولات و کالاها، کسب‌وکارها باید بر روی برند محصولات‌شان تمرکز کنند. این برندها از هیجانات و ایده‌هایی تشکیل شده‌اند که می‌توانند مرتبط با یک محصول باشند.

  • برند خدمات

برند خدمات کاملاً مشابه با برند محصولات است. تفاوت اصلی بین این دو در این است که برند خدمات به‌جای محصولات بر روی خدمات تمرکز می‌کند. رشد و توسعه برند خدمات کمی سخت‌تر از برند محصولات است. برند خدمات باید همراه با هیجانات مثبت باشد تا در مسیر موفقیت حرکت کند.

  • برند شرکتی

در اکثر مواقع، برندهای شرکتی همگی دارای قابلیت‌ها و دارایی‌های لازم هستند و در بسیاری از مواقع نیازهای مشتریان را برآورده می‌کنند. این برندها سازمان‌ها را تعریف می‌کنند و مشتریان در کیفیت و خدمات شرکت‌ها به این برندها اطمینان می‌کنند.

 

استعلام برند و امور ثبتی
  • برند سرمایه‌گذار

اگر یک برند سرمایه‌گذار قدرتمند باشد، می‌تواند خیلی زود مشهور شود. برای موفقیت این نوع برند، سرمایه‌گذاران باید از استراتژی‌ها و دانش مالی‌شان استفاده کنند. همچنین باید بر روی هدف و ارزش‌شان کار کنند. این نوع برند نیاز به شهرت گسترده‌ای دارد.

  • برند عمومی

برندهای سازمانی همان برندهای عمومی هستند. در اصل، این برندها مرتبط با سازمانی هستند که در جهت رفاه حال مردم کار می‌کنند. این برندها باعث می‌شوند تا مردم به آن سازمان اعتماد کنند. برخی از برندهای عمومی عبارتند از گوگل و فیس‌بوک.

ارتقای کسب‌ و کار با ثبت برند

 

با ثبت برند مشتری خیلی راحت شما را پیدا خواهد کرد. کسب‌ و کارهای زیادی هستند که مشابه شما هستند. با رسمی کردن برند مشتری می‌تواند شما را از کسب‌وکارهای دیگر متمایز کند. این نکته را به یاد داشته باشید که مشتریان‌تان در دنیای حرفه‌ای‌تان نیستند. این بدین معنا است که برند همه چیز را برای مشتریان شفاف و ساده خواهد کرد. بعد از همه اینها، ارتباط بین یک کسب‌وکار و مشتری مهم‌ترین چیزی است که باید به آن دقت کنید. ثبت رسمی برند به شما کمک می‌کند تا به‌نحو اثربخشی از آن محافظت کنید.

  • مزایای ثبت برند

با افزایش آگاهی در مورد برند، هر ساله بیشتر از هزاران برند ثبت می‌شود. مزیت‌های ثبت برند عبارتند از:

  • حفظ دارایی

برند، دارایی یک کسب‌ و کار محسوب می‌شود و ارزش کسب‌ و کار را افزایش می‌دهد. ثبت برند باعث می‌شود محصول یا خدمات‌تان از دیگر محصول یا خدمات در بازار متمایز شود. برند، ابزار بازاریابی برای کسب‌وکارتان محسوب می‌شود. برند نشانه‌ای از تعهد به شرکت و شهرت است و در تصمیم‌گیری برای خرید به مشتری کمک می‌کند.

ارزش یک دارایی در یک دوره زمانی افزایش می‌یابد. همزمان با پیشرفت کسب‌وکار نیز ارزش برندتان افزایش خواهد یافت. مانند دارایی‌های محسوس، یک برند را می‌توان خرید و فروش کرد یا حتی برای گرفتن وام از موسسات مالی از آن استفاده کرد. از این‌رو، ثبت رسمی برند برای محافظت از این دارایی ارزشمند از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • مقرون به صرفه

هزینه ثبت ارزان است. تقاضا برای ثبت برند حدود ۱۰ روز کاری طول میکشد ولی در کش.رهای دیگر ممکن است تا دو سال هم زمانبر باشد که بستگی به کشوری دارد که تقاضای ثبت برند کرده‌اید.

  • حفظ سرمایه در تبلیغات

بازارهای رقابتی امروزی باید برای کسب‌ و کارشان تبلیغات و برندسازی کنند. رسانه‌های تبلیغاتی مانند رسانه‌های دیجیتالی، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون و غیره محیط خوبی برای تبلیغات هستند. اگر یک برند ثبت نشده باشد، نمی‌تواند ادعایی برای بهتر بودن کند. از این‌رو، قبل از تبلیغات باید به فکر ثبت برند باشید.

  • محافظت در برابر رقابت نامنصفانه

ثبت برند می‌تواند به‌عنوان سلاحی موثر در برابر رقیب بی‌انصاف قرار گیرد. امروزه بازار پر از افراد و شرکت‌هایی است که از نام برند به نفع خود استفاده می‌کنند. ثبت برند مانع از رفتار چنین رقیبان بی‌انصاف می‌شود.

آگاهی از قوانین ثبتی شو

مشکلات قانونی در خصوص ثبت نکردن برند

 

اگر برندتان را ثبت کرده باشید، از مزیت‌های آن بهره‌مند خواهید شد. اما اگر هنوز برندتان را ثبت نکرده باشید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا می‌دانید با چه مشکلاتی مواجه خواهید شد؟

وقتی در مورد آینده کسب‌وکارتان، محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه کنید فکر می‌کنید، حتماً تعجب می‌کنید که ثبت برند چقدر می‌تواند سودآور باشد. در ادامه مقاله می‌خواهیم به سه مشکلی اشاره کنیم که در صورت ثبت نکردن برندتان با این مشکلات روبه‌رو خواهید شد.

    • دارای حق مالکیت نیستید. بنابراین، اگر بخواهید برای کسب‌وکارتان سرمایه‌گذاری کنید، کسب‌وکارتان آسیب‌پذیر خواهد بود.

    • در معرض سرقت قرار می‌گیرید. اگر برندتان ثبت نشده باشد، هر شخصی می‌تواند قبل از شما برندتان را ثبت کند. بنابراین اگر به دادگاه شکایت هم کنید، هیچ حقی نخواهید داشت.

    • اگر برندتان را ثبت نکرده باشید، نمی‌تواند به‌عنوان بخشی از یک دارایی محسوب شود، از این رو هیچ گونه مالکیتی برای برندتان ندارید. ممکن است به خاطر ثبت نکردن برندتان فرصت‌های شغلی بسیاری را از دست دهید.

کلام آخر

با در نظر گرفتن اینکه ثبت برند شما را از رقیبان‌تان متمایز می‌کند، در واقع می‌توان گفت ثبت برند، بهترین روش برای محافظت از کسب‌ و کارتان در برابر دزدیده شدن است. در این مقاله در مورد انواع برند و مزایای آن صحبت کردیم و به شما گفتیم که اگر برندتان را ثبت نکنید چه اتفاقی خواهد افتاد. امروزه ثبت برند نسبت به قبل راحت‌تر شده است و می‌توانید حتی به‌صورت آنلاین از طریق کارشناسان ارشد ثبتی ما نیز اقدام به ثبت برند کنید.

همین حالا شرکت خود را ثبت نمایید !

با تکمیل فرم ذیل کارشناسان ثبتی ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند. در صورت نیاز به ارسال مدارک میتوانید از بخش پائین مدارک خود را ارسال نمایید.

    اسکرول به بالا